Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Melissa Wezendonk - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Melissa Wezendonk - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Door: Melissa Wezendonk

Blijf op de hoogte en volg Melissa

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo!! We hebben weer eens tijd om op onze blog te schrijven. Het is alweer maandag, de tijd gaat nu erg snel. Gelukkig zijn de laatste paar dagen wel erg leuk. We gaan nog naar cape point, lesjes aan de basisschool geven en op een safari. Maar nu gaan we even terug in de tijd naar:

dinsdag 9/02/16

Vandaag was een erg heftige dag. We zijn naar khayelitsha geweest en we hebben meegelpen met een organisatie. Op de heenweg zagen we allemaal mensen naast de snelweg lopen, busjes helemaal volgepropt met mensen en mensen die aan het liften waren. Ook werd er een kindje met een stok geslagen.. heftig om te zien.
We gingen naar een man, Rio. Hij werkt bij ajax cape town en hij geeft kinderen lesjes in wijken waar voor problemen zijn met gangs enzo. Om te vooromen dat ze zich later daarbij voegen geeft hj dus die lesjes. Het eerste half uur gaf hij eens lesje over gezond eten en het andere half uur ging hij voetballen met de kindjes. We zijn naar 2 verschillende scholen geweest. Hij liet ook een speeltuintje zien waar laatst nog een schietpartij was...
Na rio gingen we maar stellenbosch een hele rijke buurt waar heel veel blanken wonen. Daar hebben we geluncht en een beetje rondgelopen.
Na stellenbosch gingen we dus echt naar de township. Dat contrast was heel groot met stellenbosch. Het waren gewoon krottenhuisjes, vervallen en vooral van golfplaten. We gingen naar een organisatie die de kinderen van de township een veilge plek willen bieden. Dat is gelukt want toen we binnenreden moesten we heel veel hekken door. Daarbinnen was een heel mooi kunstgrasveld. We gingen met kinderen van onze eigen leeftijd voetballen. We begonnen met een soort warming-up van dansen, maar ik moest afhaken omdat mijn ogen heel erg begonnen te branden en tranen. Daar had k al vaker last van gehad. Een allergische reactie dus ik kon jammer genoeg niet meedoen... dat vond ik heel jammer. Gelukkig kwamen er allemaal kindjes naar me toe om een beetje te praten en te spelen, dat was heel erg mooi en bijzonder. Ik vroeg die kindjes hoe het was om in een township te wonen en ze vonden het allemaal heel leuk; dat deed me wel wat.

woensdag 10/02/16

Vandaag zijn we weer met onze buddies naar school geweest, de dag begon goed want ik was in slaap gevallen en de leraar zag dat en ik werd vol uitgelachen door de hele klas.. hahaha
We kregen een gymles van Freek we deden een soort trefbal en dat vonden de buddies heel erg leuk. Na school ging ik samen met mijn buddie naar haar huis in Greyton. In de schoolbus werd ik heel erg aangekeken. Dat is wel begrijpelijk. Haar huisje was klein maar een stuk beter dan ik had verwacht. Ze had gewoon haar eigen kamertje. Het was gezellig klein. Ze was heel erg blij met de cadeautjes die ik haar had gegeven, ook gaf ze mij een klein cadeautje, echt heel lief. We gingen samen eten op de plek waar haar moeder werkt. Ik kreeg een sandwich, ik heb nog nooit zo iets goddelijks gegeten in mijn leven, ik ga het recept vragen hahaha. We kwamen de leraren nog tegen en er kwamen nog meer mensen. Het was een hele mooie ervaring om zo een middagje met je buddie op te trekken.

We mogen elke keer maar 45 min op de computer en ik schrijf niet snel dus daarom komt er niet zo veel op de blog te staan...

doeii xxxx



  • 15 Februari 2016 - 14:37

    Miranda:

    Misschien ligt het aan de zonnebrand; niet te dicht bij je ogen smeren en niet in je ogen wrijven. Want jij en niet voetballen…..gemiste kans. Gelukkig heb je er een hele mooie ervaring voor teruggekregen. Geniet er nog maar van en veel succes. Groetjes uit…Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn eerste reis

Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2016

Zuid-Afrika

12 Februari 2016

Mijn eerste paar dagen in Zuid-Afrika
Melissa

Ik ga naar zuid-Afrika

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 1103

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: